Vanliga Frågor & Svar

Du har frågan. Vi har svaret.

Leverans

Skulle det vara så att du inte hämtar ut din beställning i tid hos ditt ombud kommer den att returneras till oss. Du debiteras då en avgift på 150 kr för returhanteringen. Viktigt att vet är att det inte tillåtet att beställa produkter till någon annan på skämt. Skulle vi upptäcka ett sådant beteende så gör vi en polisanmälan.

De försändelser som vi skickar ut via Samuraja skickas ut i diskreta paket med en diskret avsändare. Detta innebär att du inte kommer att se att försändelsen är från oss.

DHL eller PostNord Postpaket, 1-3 vardagar, 49 kr

Vi erbjuder fri frakt vid beställningar över 699 kr.

Betalning

I nuläget kan du betala med Klarna (Betala direkt, med faktura eller delbetalning.). Du kan också betala med kreditkort och debit kort (VISA, Mastercard, AMEX) via betalningstjänsten Stripe.

Betalning sker säkert via Klarna (direkt, faktura och delbetalning) eller Stripe (kortbetalning).

Om du har kontrollerat att du har täckning på ditt konto men fortfarande har problem med betalningen kan du göra följande:

  1. Testa en alternativ webbläsare
  2. Prova en alternativ betalningsmetod (Klarna eller kort via Stripe)
  3. Kvarstår problemet, vänligen ta en skärmdump över problemet / felmeddelanden i kassan
  4. Skicka skärmdumpen till kontakt@samuraja.se
  5. Vi återkopplar till dig och skapar ett support ärende

Returer

Om varan är hel och oöppnad kan du kontakta vår kundtjänst på kontakt@samuraja.se för mer information kring retur av din vara.

Fungerar inte produkten vad gäller t.ex elektroniken eller strömförsörjning  så ber vi dig kontakta oss på kontakt@samuraja.se. Du kan även svara på det mail du fick av oss när du lade din beställning. Mailet du skickar till oss måste innehålla ditt fullständiga namn, din adress samt ditt ordernummer för att vi ska kunna hantera ditt ärende så effektivt och snabbt som möjligt. Det är också viktigt att du anger vilken produkt som är defekt. Om det underlättar ber vi dig även att bifoga bilder eller videoklipp för att visa defekten. Därefter så kontaktar vi dig gällande vad du ska göra härnäst. Detta innebär att du ej ska skicka tillbaka din reklamation innan du har fått svar från oss.

Vid godkänd reklamation ersätts du med samma produkt som du beställde fast utan fel.

Enligt lag har du 14 dagars ångerrätt på ditt köp hos oss.

Kontakta oss

Har du fler frågor? Hör av dig till oss.